DOLLY´s DAGBOEKEN

Burgermoeder Dolly Zuidkruis herself heeft op 1 februari 2014 met terugwerkende kracht het leegstaande blog van de Columnisten van Katoen onteigend. Sindsdien maakt ze haar eigen Dagboek ermee wereldkundig.
Iedere gelijkenis met de echte wereld berust op louter toeval; de werkelijkheid is immers te absurd om verzonnen te kunnen zijn.


zondag 27 april 2014

DOLLY'S MORNING AFTER

Vroege ochtend
Wat me nu is overkomen... Een gewoon mens zou het bijna niet geloven als het niet echt gebeurd was! Zit ik me zaterdagochtend bij de kapper, gaat daar opeens mijn mobiele telefoon; nóg mazzel dat ik ´m hoorde onder de droog. Is dat de ambtenaar.


Droogkap 2014                                      (foto: Dolly Zuidkruis Selfie)


"Waar blijf je nou?", vraagt-ie.
"Hoezo, waar blijf je nou?"
"Over een klein kwartier staan Hunne Hoogheden op de stoep en wou je daar niet bij zijn dan? Voor de zekerheid heb ik je stand-in maar vast door de make-up gehaald. Waar zit je trouwens?"

Bleek ik me een dag vergist te hebben. Is de viering al op zaterdag, terwijl Zijne Koninklijke Verjaardag pas op zondag in mijn agenda staat! En geen ambtenaar die me dan even vertelt dat de feestelijkheden zijn aangepast aan de wensen van de Bible Belt. Moet ik alles dan maar altijd zelf bedenken?

Late ochtend
Als de gesmeerde bliksem dus van Den Haag naar Laweit, de krullers nog in mijn haar, kom ik bij de rand van het dorp, staat daar zo'n ingehuurde verkeersregelaar:

"Zonder polsbandje ken u hier niet langs, dame. U ken er trouwens helemaal niet meer langs, want alle vakken staan al urenlang vol."
"Hoezo polsbandje? Ik ben je baas, eikel, en ik moet Hunne Hoogheden gaan ontvangen!"
"Leuk geprobeerd, dame, maar dat is een half uur geleden al gebeurd. Door de burgemeester. En nou wegwezen, anders laat ik Blaffer effe vrijuit happen."

Avond
Kijk ik 's avonds naar een samenvatting op de tv, wie denk je dat ik zie? Dat vreselijke mens dat we hadden gebruikt bij de repetities, zeg maar de namaak-Dolly van de toneelclub, maar nu met een mosgroen jurkje aan en een rode vliegenmepper naast haar hoofd. Stiknerveus natuurlijk, maar evengoed overal met haar neus vooraan. Als eerste aan de haring, als eerste aan het bier, als eerste bij de volgende camera. Alsof alles om haar draaide, in plaats van om Hunne Hoogheden!

De échte Dolly Hoed!                                 (foto: Dolly Zuidkruis Selfie)

En om het allemaal nog veel erger te maken, komen de kleine prinsesjes in Amstelveen opeens wél uit de hoge hoed tevoorschijn! Nou ja, nog mazzel dat ze niet naast die rode schotelantenne hoefden mee te lopen. Ze hebben al genoeg trauma´s van dit soort dagen.

Morgen
Ik zal blij zijn als het jaar er aan het eind van dit karwei op zit. Nog acht maanden zure appels en dan 's-Gravenhage, here I come! Misschien word ik wel minister. Dan heeft deze dag tenminste toch nog iets opgeleverd.


Hoort, zegt het voort,
straks bega ik nog een moord!

Dolly Zuidkruis,
burgemeester Sas-Laweit


3 opmerkingen :

Anoniem zei

Ik dacht al waarom continu over de 27ste praten als dè dag. Krijgen we nog een after party in Sas-Laweit?

Dolly Draaikont zei

Beste Dolly,
Misschien dat u, als u even tijd heeft, ons kunt verblijden met een bezoekje. We zitten hier in het zuiden met een enorme vliegenplaag, allemaal tegelijk uit hun eitje gekropen. We meppen on tureluurs, maar met weinig succes. Alle meppers zijn welkom.
Alvast heel erg veel bedankt hoor.

Dolly van Marnaves (nou ja zeg, da's ook toevallig, ik heet ook zo. Wist je al dat ik de oude burgervader op een slinkse wijze heb afgezet, ik heb nog wel wat tips voor je)

Hoort zegt het voort (duizend vliegen in 1 klap vermoord)

Anoniem zei

Tja, Dolly, vol afschuw en schaamte heb ik op tv naar Sas Laweit gekeken..... en ik weet zeker dat je de eerst volgende vergadering weer een bloemetje gaat krijgen van je vriendin Atie van Nieuwst. Zij zal je prijzen voor je inzet, zo goed en zo mooi! Zij is vast de vrouw van de kapitein van de modderschuit waar jij de vlagbop wil zijn......